چاپ فلکس

نام چاپ فلکسی از نوع موادی که برای ساخت آن به کار رفته است آورده شده است. فلکسی متریال نورانی هستند که هم در فضای باز و هم فضای بسته استفاده می شوند و طول عمر بالایی نیز دارند. بطوری که شما با داشتن یک تابلو با چاپ فلکس می توانید طرح تابلو را عوض نموده و از آن برای مدت ها استفاده نمایید.

تابلوهای فلکسی بیش از بیست دهه است که در ایران به عنوان روشی موثر در تبلیغات استفاده می شود. در قدیم نور پردازی تابلوهای فلکسی به گونه ای بود که نظر هر ببینده ای را به خود جذب می نموده است.
البته فلکسی های قدیمی کمی با فلکسی امروزی فرق داشت و هنرهای بکار رفته در آن ابتدایی تر ساده تر بودند. اما روز به روز با پیشترفت طراحی گرافیک و صنعت تابلو سازی مدل و طرح تابلوهای فلکسی جذاب و جذاب تر شده اند. همین اندک تغییرات سبب شده که آن ها را هر مکانی ببینیم و برای تبلیغات استفاده کنیم.

تابلوهای فلکسی قدیمی با استیکر ساخته می شد. طرح بر روی استیکر زده می شد و پس از برش کاری و جدا کردن شکل مربوطه بر روی تابلو چسبانده میشد. تابلوهای فلکسی امروزی آنگونه که به نظر می رسد ساده و پیش افتاده نیستند. بدست آوردن هارمونی خاص بین نور و تصویر چاپی نیاز به تجربه ی بالا و مهارت خواهد داشت که البته با گذشت زمان و کاهش و اصلاح نقص ها، تابلو فلکسی بهترو بهتر شد. با رشد تکنولوژی و آمدن پیرنترهای فلکسی تصاویر زیباتری بر روی تابلو های فلکسی نصب شد و هنگام ترکیب شدن با نور جلوه ای دو چندان را ارائه داد.

کاربرد تابلوهای فلکسی:

از آنجا که این تابلوها محدودیتی در سایز ندارند در همه جا قابل استفاده می شود.چه در محیط بیرون و چه فضای بسته تابلوی نورانی خود را نصب کنید و آن را در معرض دید عموم قرار دهید. از تابلو های فلکسی برای برندینگ، تبلیغات فروشگاهی، بیلبوردهای تبلیغاتی، معرفی محصول، سر در مغازه ها، سردر شرکت ها و دفاتر استفاده می شود.

تفاوت بنرها و تابلوهای فلکسی در چیست:

از جمله سوالاتی که همیشه مشتریان از ما می پرسند این است که تابلوهای فلکسی و بنر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ پاسخ به این سوال به نوع متریال بکار رفته در بنر و فلکس بر می گردد. دستگاه چاپی بنر با فلکس و همچنین متریال این دو با یکدیگر تفاوت دارند و نمیتوان از آن ها به جای هم استفاده کرد. بنر فلکسی مخصوص برای چسبانده شدن بر روی فلکسی به چاپ می رسد. این بنرها قابلیت عبور نور را از خود دارند.
از بنرها نیز برای ساخت تابلو استفاده می شود اما نه تابلوهایی که دارای محفظه ی منبع نور و مهتابی هستند. نتیجه میگیریم اگر تابلوی تبلیغاتی شما نوری است باید از دستگاه چاپ فلکس برای آن استفاده نمود. اگر قصد تعویص بنر تابلو فلکسی خود را دارید از بنر معمولی استفاده نکنید.
تعمیر تابلوهای فلکسی:
تابلوهای فلکسی جز تابلوهای با طول عمر بالا برای تبلیغات می باشند اما هر ساله نیاز به تعمیر و سرویس خواهند داشت. تابلوهای فلکسی از مهتابی و لامپ هایی ساخته شده اند که طول عمر محدودی دارند از این رو بهتر است هر ساله آن ها تعویض و کیفیت تابلو را مانند روز اول بالا نگه دارید.

چاپ بنرفلکسی با کیفیت بالا:

بدون شک تفاوت زیادی بین تابلو فلکسی بی کیفیت و با کیفیت آن وجود دارد. از آنجا که تابلو های فلکسی معمولا برای طولانی مدت نصب می شوند کیفیت بنر فلکسی برای مشتریان اهمیت دارد. ساخت تابلوی فلکسی با کیفیت بدون داشتن دستگاه های چاپ قوی امکان پذیر نخواهد بود. اگر بخواهم دقیقتر موضوع را بررسی کنیم اشاره به این نکته که بکاربردن متریال قوی به همراه دستگاه چاپ فلکسی ضعیف نمی تواند نتیجه ی مطلوبی داشته باشد. به همین دلیل ابتدا از مرکز چاپ فلکسی و دستگاه های آن ها مطمئن شوید و سپس اقدام به چاپ فلکسی نمایید.
چرا چاپ فلکسی تیره تر از چاپ بنر است:
بنرهای فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنرهای معمولی و ساده می باشند و این موضوع به ضعف دستگاه های چاپ ارتباطی ندارد. تداخل رنگ روشن بنر فلکسی و نور سبب کاهش کیفیت بنر فلکسی خواهد شد. از این رو بنر های به کار رفته در تابلو های بک لایت کمی تیره تر به چاپ می رسند.

انواع متریال فلکسی موجود در بازار:

نام متریال مورد استفاده در بنر فلکسی، فلکس می باشد. متریال موجود در ایران مربوط به کشور چین و کره بوده که نوع کره ای آن کیفیت مطلوب تر و طول عمر بیشتری نسبت به فلکسی چینی دارد. اصطلاحی که برای کیفیت بنرها به کار می رود انس آن می باشد. بیست انس برای کیفیت های بهتر و 18 انس برای کیفیت های ضعیف تر به کار می رود. هر چه انس این تابلوها بیشتر باشد مقاومت آن در برابر آب و هوا بیشتر خواهد بود و دیرتر خراب می شوند.

لامپ بکار رفته در تابلو فلکسی:

روشن شدن تابلوهای فلکسی به دلیل لامپ به کار رفته در محفظه ی پشتی آن است. تفاوت تابلو های فلکسی و بنری در نحوه ی نور پردازی آن هاست. در تابلو های ساده نور توسط پروژکتور به آن تابیده می شود اما در تابلو های نورانی لامپ درون محفظه ی پشتی تعبیه شده است. لامپ بکار رفته در تابلوی فلکسی آن نیز لامپ های فلوروسنت (مهتابی) می باشد. البته از هر لامپی نیز نمی توان برای نصب استفاده کرد. نور استاندارد و مناسب برای پشت تابلو فلکس در ازای هر ۳۰ و ۳۵ سانتیمتر یک عدد لامپ مهتابی می باشد. ارتفاع یک مهتابی بـزرگ ۱۲۰ سانتیمتر و یک مهتابی کوچک ۶۰ سانـتیـمتر است.

تابلو فلکسی ارزان قیمت:

قیمت تابلو های فلکسی به نوع بنر به کار رفته در آن، مهتابی، اندازه و عمق تابلو بستگی دارد. کاهش قیمت تابلو فلکسی از طریق تغییر نور پردازی به تابلو امکان پذیر می باشد. برای کاهش قیمت تابلو فلکسی می توانید به جای نور دهی به تابلو از درون محفظه ی پشتی ، از پروژکتور بر روی کار استفاده نمایید. بنرهای فلکسی قیمت بیشتری نسبت به بنرهای معمولی دارند. بنرهای معمولی (بالای 13 انس) نیز برای این کار مناسب خواهند بود. اگر قصد دارید نحوه ی نور پردازی به تابلو فلکسی از روبه رو باشد عمق تابلو را به  ۳ یا ۷ سانتی متر کاهش دهید.