دسته‌بندی نشده

تأثیر هدایای تبلیغاتی بر افزایش فروش

هدایای-تبلیغاتی-تبریز

هدیه تبلیغاتی چیست؟

قبل از این که به تأثیر هدایای تبلیغاتی بر افزایش میزان فروش کالا و خدمات کسب و کارهای مختلف بپردازیم، بهتر است تعریف مختصری از هدیه تبلیغاتی ارائه دهیم. هدیه تبلیغاتی به لوازم و اشیایی گفته می‎شود که معمولاً نام یا لوگو شرکت روی آن‎ها چاپ شده است و به منظور رسیدن به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار می‎گیرد. هدایای مختلف انواع مختلفی دارند؛ از سررسید و خودکار و ماگ گرفته که از هدایای قدیمی محسوب می‎شوند تا انواع هدایای نفیس و تأثیرگذار را می‎توان در این زمره محسوب کرد. به عبارت دیگر، شرکت‎ها و موسسات تجاری با اهدای این هدایای تبلیغاتی مثلا هدایای نمایشگاهی که مزین به لوگو، شعار و یا تصاویر مرتبط است، تلاش می‎کنند تا ضریب نفوذ برند را بیشتر کنند و به این ترتیب، حس وفاداری مشتریان به برند را تقویت کنند.

امروزه، اهدای هدایای تبلیغاتی را یکی از بهترین و سریع‎ترین راه‎های بازاریابی می‎دانند و تقریباً تمام شرکت‎های بزرگ و کوچک از آن استفاده می‎کنند.

تأثیر هدایای تبلیغاتی بر افزایش فروش

هدایای تبلیغاتی از چند جهت می‎تواند بهترین انتخاب برای انجام تبلیغات پربازده و کم هزینه باشد. به عبارت دیگر، هزینه‎هایی را که به منظور تهیه هدایای تبلیغاتی در نظر می‌گیرید، با افزایش فروش کالا و خدمات شرکت شما، بازگشت خواهد داشت، چراکه باعث تبلیغات مستمر می‎شود و به بهتر دیده شدن برند شما کمک می‎کند. از سوی دیگر، هدایای تبلیغاتی ارزان در مشتریان احساس رضایت از برند را به وجود می‎آورد و به این صورت، اعتماد و علاقه مشتریان را افزایش می‎دهد. به طور کلی استفاده از هدایای تبلیغاتی نتایج مثبت زیادی را در پی دارد که در ادامه به برخی از آن‎ها اشاره می‎کنیم:

کمک به دیده شدن لوگوی برند و تثبیت آن در ذهن مشتریان

وقتی هدایای تبلیغاتی را که لوگوی برند شما روی آن نقش بسته است به مشتریان می‎دهید، در واقع این امکان را فراهم می‎کنید که لوگوی شما به طور مداوم توسط مشتریان یا همکاران تجاری دیده شود و در نتیجه در ذهن آن‎ها ثبت شود. این امر به این دلیل اتفاق می‎افتد که در اغلب موارد، هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند؛ به این معنی که شخص دریافت کننده هدیه ممکن است در طول یک روز چند بار به سراغ آن برود و از آن استفاده کند. از طرفی، بدیهی است که تثبیت لوگو در ذهن مشتریان یکی از اهداف اصلی استراتژی های بازاریابی محسوب می‎شود.

 

خودکار تبلیغاتی و فلش تبلیغاتی از محبوب ترین های هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین شیوه های تبلیغاتی در تمام کشورها هستند. طیف زیادی از محصولات را می توان به عنوان هدیه تبلیغاتی با چاپ نام و لوگو اختصاصی کرده و به مشتریان خود ارائه دهید. اقلام پر مصرف و ضروری مانند خودکار تبلیغاتی فلزی و یا فلش تبلیغاتی که محل استفاده ی زیادی دارند انتخاب هایی مناسب و ارزان به شمار می آیند. ماگ تبلیغاتی سرامیکی نیز یکی دیگر از کالاهای پرمصرف و ارزان جهت استفاده به عنوان هدایای تبلیغاتی هستند. با انتخاب کالاهایی با کیفیت مدت زمان بیشتری در برابر دید مخاطبین قرار خواهید گرفت و با دریافت بازدید بیشتر قادر به جذب مشتریانی بیشتر خواهید بود.

وجه تمایز هدایای تبلیغاتی با سایر روش های تبلیغات

همانطور که در مقدمه ی این مطلب به آن اشاره شد، روش های متفاوتی برای تبلیغات وجود دارد. آگهی های چاپ شده در روزنامه ها از اولین شیوه های تبلیغات بعد از انقلاب صنعتی بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در گذشت زمان با پیشرفت تکنولوژی دچار تغییرات زیادی شد. اما امروزه استفاده از این روش به دلایل گوناگون تقریبا در حال منسوخ شدن است. یکی از آن دلایل مربوط به پیشرفت های حاصل شده در صنعت مدیا و بعد از آن شکل گیری و رشد شبکه ی اینترنت است. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و سپس پاپ اپ های اینترنتی و سایر روش های تبلیغاتی به وجود آمدند و مورد استفاده قرار گرفتند اما استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین شیوه های تبلیغات همچنان مرسوم بوده و هست. یکی از مهم ترین دلایلی که هدایای تبلیغاتی را تا این اندازه محبوب می کند، ملموس بودن این کالا ها می باشد. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و یا اینترنتی برای لحظاتی کوتاه از مقابل دیدگان مخاطبان عبور می کنند درحالی که یک محصول فیزیکی در اکثر مواقع در برابر دیدگان مخاطبین حاضر بوده و پیغام خود را به آن ها می رساند. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به راحتی از ذهن مخاطبین پاک می شوند اما زمان ماندگاری نام یک برند چاپ شده بر روی یک هدیه تبلیغاتی در ذهن مشتریان بسیار زیاد است.

با استفاده از هدایای تبلیغاتی، فروش خود را دو برابر کنید.

اکنون نوبت به این می رسد که ببینیم آیا هدایای تبلیغاتی واقعاً منجر به افزایش فروش یا دو برابر شدن آن می‎شود یا خیر؟ بر طبق تحقیقاتی که انجام شده است، هدایای تبلیغاتی تأثیرات مستقیم و غیر مستقیمی بر فروش بیشتر شرکت‎ها و موسسات تجاری دارد.  به عبارت دیگر، شرکت‌هایی که به مشتریان و همکاران خود هدایای تبلیغاتی اهدا می‎کنند، تا دو برابر شانس فروش بیشتری دارند. از سوی دیگر، تحقیقات انجام شده در یک شرکت صنایع غذایی نشان می‎دهد که 30 درصد مشتریانی که هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده‎اند، مبلغ بیشتری را نسبت به گذشته، صرف خرید از آن شرکت می‎کنند.

بنابراین تأثیر هدایای تبلیغاتی در افزایش فروش تأیید شده است. با این حال، انتخاب هدیه مناسب و برخورداری از یک استراتژی مشخص، دارای اهمیت زیادی است، به عنوان مثال اهدای ساعت تبلیغاتی می‌تواند برای موسساتی که غالباً با شرکت‌ها یا کسب و کارهای دیگر در ارتباط هستند، مناسب‌تر باشد؛ در حالی که ماگ برای مشتریان خانگی گزینه بهتری محسوب می‎شود.

طراحی لوگو در تبریز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *