دسته‌بندی نشده

کاتالوگ دیجیتال چیست

چاپ-کاتالوگ-تبریز

چگونه کاتالوگ های دیجیتال می توانند در تجارت الکترونیک جا بیفتند؟

بسیاری از صنایع به کاتالوگ محصولات خود متکی هستند. کاتالوگ های چاپی همیشه یک ابزار بازاریابی ضروری برای تجارت در حوزه های B2B یا B2C بوده اند. با این حال، تجارت الکترونیک جهانی در حال پیشرفت است و افراد بیشتری به خرید آنلاین می پردازند. این برای بسیاری از صنایع چالشی ایجاد می کند زیرا آنها به کار با کاتالوگ های چاپی عادت کرده اند، و بنابراین برای آنها دشوار است که با روند همگام شوند.

 

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نقش کاتالوگ‌های دیجیتال در تجارت الکترونیک بیندازیم.

 

کاتالوگ دیجیتال تجارت الکترونیک چیست؟

کاتالوگ دیجیتال یک سند آنلاین است که محصولات یا خدمات شما را به نمایش می گذارد، می تواند به عنوان یک لینک مستقیم به آن دسترسی داشته باشد و به راحتی می توان در اطراف آن حرکت کرد. این کلید تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران است. کاتالوگ های دیجیتال در تجارت الکترونیک به خریداران این امکان را می دهد که اطلاعات محصول خاص را در چند ثانیه بیابند: توضیحات کالا، قیمت یا تصاویر محصول. چنین کاتالوگ‌هایی می‌توانند به ایجاد تجربه‌ای همه‌جانبه و غنی از اطلاعات برای خریداران آنلاین کمک کنند و آنها را بیشتر در مسیر خرید قرار دهند.

 

 

انواع کاتالوگ‌های دیجیتال را می‌توان به شرح زیر طبقه‌بندی کرد:

  • کاتالوگ PDF

شایع‌ترین نوع کاتالوگ دیجیتال است که به صورت فایل PDF طراحی و منتشر می‌شود.

  • کاتالوگ وب‌سایت

صفحاتی اختصاصی برای نمایش کاتالوگ بر روی وب‌سایت طراحی می‌شود.

  • کاتالوگ قابل ورق زدن

این کاتالوگ‌ها شبیه کتاب‌های الکترونیکی هستند و قابلیت ورق زدن دارند.

  • کاتالوگ تعاملی

حاوی محتوای چندرسانه‌ای و قابلیت‌های تعاملی مثل بازی‌ها و انیمیشن‌هاست.

  • کاتالوگ واقعیت افزوده

با استفاده از برنامه‌های موبایل، اطلاعات تکمیلی برای کاربر نمایش داده می‌شود.

  • کاتالوگ صوتی

محتوای کاتالوگ را می‌توان به صورت صوتی گوش داد.

انتخاب نوع کاتالوگ بستگی به نیاز مشتری و امکانات تولیدکننده دارد.

 

چالش های اصلی انتقال کاتالوگ های چاپی به دیجیتال چیست؟

هنگامی که کاتالوگ های دیجیتال به خوبی انجام شوند، می توانند به شما کمک کنند تا فرصت های جدیدی را به دست آورید. با کاتالوگ محصولات آنلاین، می توانید به کانال های جدید گسترش دهید، با تامین کنندگان جدید کار کنید، فروش را افزایش دهید و موارد دیگر. با این حال، ممکن است هنگام کار با کاتالوگ های دیجیتال با مشکلاتی مواجه شوید.

 

  1. انتخاب ابزار مناسب.

آیا می خواهید مطمئن شوید که خریداران شما در کاتالوگ محصولات شما راحت خرید می کنند؟ سپس، شما باید بسته به نیازهای کسب و کار خود، راه حل مناسب کاتالوگ آنلاین را انتخاب کنید. در حالی که ابزارهای مختلفی برای ایجاد کاتالوگ های تجارت الکترونیک وجود دارد، اما همه آنها مناسب نیستند. برای انتخاب درست، با ابزارهایی شروع کنید که آزمایشی دارند، تا بتوانید عملکرد ابزار را بررسی کنید و ببینید چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد. نسخه آزمایشی به شما کمک می کند تا مشخص کنید به چه قالبی برای کاتالوگ های خود نیاز دارید و چگونه می توانید آنها را ارتقا دهید. به عنوان مثال، برخی از ابزارهای کاتالوگ به شما امکان می دهند ویدیوها، تصاویر پاپ آپ، پیوندها و سایر تعاملات را اضافه کنید که می تواند کاتالوگ محصول شما را غنی کند و آن را برای خریداران جذاب تر کند.

 

و باید به خاطر داشته باشید که در حالی که کاتالوگ های چاپی به راحتی قابل ورق زدن برای یافتن چیزی هستند، کاتالوگ های مجازی باید ساختار خوبی داشته باشند. اطلاعات باید واضح، دقیق و به راحتی قابل پیمایش باشد. می توانید فهرست مطالب یا ابزارهای جستجو را اضافه کنید تا مشتریان شما در عرض چند ثانیه آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. علاوه بر این، هنگام انتخاب راه حل، به رابط کاربری آن نگاه کنید: باید برای شما کاربرپسند و راحت باشد. بنابراین، وقت خود را برای فهمیدن نحوه عملکرد ابزار تلف نخواهید کرد.

 

  1. مدیریت کاتالوگ محصولات تجارت الکترونیک.

این یک فرآیند استراتژیک برای ارائه اطلاعات جامع و صحیح در کاتالوگ محصولات شما در تمام کانال های فروش است. چه داده های محصول شما توسط شرکت شما ایجاد شده باشد یا توسط تامین کنندگان شما، باید دقت آن را مدیریت کنید. کاتالوگ های تجارت الکترونیک معمولاً چندین مدیر را درگیر می کنند، بنابراین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ایجاد و ارائه کاتالوگ های محصولات به روز شده از طریق کانال های توزیع شود. علاوه بر این، به روز رسانی منظم کاتالوگ های عظیم نیاز به زمان و تلاش دارد.

 

خوشبختانه، با انتقال کاتالوگ ها به صورت آنلاین، می توانید این روند را ساده کنید. با کاتالوگ های دیجیتال، نیازی به چاپ مجدد نسخه جدید و توزیع مجدد آن ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل را با کاتالوگ محصول خود به صورت آنلاین آپلود کنید و فوراً در دسترس مشتریان شما قرار می گیرد – در بیشتر موارد با همان پیوند مستقیمی که قبلاً برای آنها ارسال کرده اید. و مدیران فروش شما همیشه اطلاعات درستی را در اختیار خواهند داشت. یک برد-برد آشکار!

 

  1. ساخت کاتالوگ کاربر پسند.

همه کسب و کارها سعی می کنند بهترین تجربه کاربری ممکن را به مشتریان خود ارائه دهند. این بدان معنی است که نه تنها کاتالوگ های تجارت الکترونیک در رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی است، بلکه آنها را به خوبی سازماندهی می کند. حتی اگر مطمئن هستید که کاتالوگ های چاپی شما مشتری مدار هستند و اطلاعات دقیقی را ارائه می دهند، کاتالوگ های دیجیتال الزامات خاص خود را دارند. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می توانند به راحتی در کاتالوگ محصولات شما با ارائه گزینه ای برای جستجو، فیلتر کردن، و مرتب سازی اطلاعات محصول فروشگاه اینترنتی شما را مرور کنند. شما می توانید این کار را با برچسب گذاری سیستماتیک و دسته بندی همه محصولات خود انجام دهید.

 

اجازه ندهید چالش های فوق شما را از حرکت دیجیتال بازدارد. انتشار کاتالوگ در قالب آنلاین مزایای زیادی دارد. با کاتالوگ های مجازی دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه برای چاپ و توزیع نخواهید داشت. قالب آنلاین امکانات جدیدی مانند توزیع از طریق پلتفرم های آنلاین، ارسال کاتالوگ در رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را برای شما باز می کند. این به کاهش هزینه‌های چاپ، افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان بیشتری از خریداران آنلاین کمک می‌کند. و اگر این کافی نیست، در زیر دلایلی وجود دارد که چرا کاتالوگ های دیجیتال ابزاری حیاتی در تجارت الکترونیک هستند.

کاتالوگ-دیجیتال-تبریز

کاتالوگ-دیجیتال-تبریز

برخی از مزایای اصلی کاتالوگ دیجیتال نسبت به کاتالوگ چاپی عبارتند از:

  • قابلیت دسترسی آسان و سریع از هر جا و هر زمان
  • امکان به روزرسانی سریع و آسان محتوا
  • هزینه پایین‌تر نسبت به چاپ و توزیع فیزیکی
  • سازگاری با تمام دستگاه‌های دیجیتال و صفحه‌نمایش‌های مختلف
  • قابلیت جستجوی آسان در متن کاتالوگ
  • امکان قرار دادن لینک در متن برای ارجاع به صفحات دیگر
  • قابلیت استفاده از عناصر چندرسانه‌ای مثل تصویر، ویدیو، انیمیشن و …
  • سهولت به اشتراک‌گذاری و ارسال به دیگران
  • سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی برای هر کاربر
  • سنجش آسان آمار و رفتار کاربران
  • صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حفاظت از محیط زیست

چرا کاتالوگ های دیجیتال برای تجارت الکترونیک مناسب هستند؟

طبق آمار، 2.5 میلیارد خریدار آنلاین در سال 2020 وجود داشت – همه گیر بدون شک نقش مهمی در افزایش تعداد آنها داشت. علاوه بر این، این تمایل نشان می دهد که تعداد خریداران دیجیتال هر سال به سرعت در حال افزایش است. با افزایش روزافزون مردمی که به صورت دیجیتالی خرید می‌کنند، برندهای تجارت الکترونیک باید با روندها همگام باشند و کاتالوگ‌های آنلاین داشته باشند تا یک تجربه محصول الهام‌بخش را به خریداران بالقوه ارائه دهند.

 

  1. سازگاری بین پلتفرم را فراهم کنید.

امروزه، خریداران آنلاین به جستجوی اطلاعات آنلاین عادت کرده اند، چه به دنبال آلبوم موسیقی باشند یا یک مدل جدید لپ تاپ. اگر می خواهید یک کاتالوگ محصولات تجارت الکترونیک رقابتی ایجاد کنید تا رفتارهای مشتریان آنها را برآورده کنید، باید بررسی کنید که محصولات به راحتی پیدا شده و به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند. از آنجایی که همه از چندین دستگاه استفاده می کنند، مهم است که دسترسی به کاتالوگ های آنلاین را در هر تلفن هوشمند یا تبلت و همچنین در رایانه ثابت فراهم کنید. این نوع سازگاری بین پلتفرم ها چیزی است که کاتالوگ های دیجیتال را در بازار مدرن بسیار رقابتی می کند – آنها به عنوان پیوند در هر مرورگر و در هر دستگاهی قابل دسترسی هستند. به علاوه، می‌توانید کاتالوگ‌های آنلاین را از طریق هر کانالی که می‌خواهید، اعم از وب‌سایت، ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی، توزیع کنید.

 

  1. محصولات را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارید.

ایجاد کاتالوگ محصولات دیجیتال به برندها این امکان را می دهد که محصولات خود را به بصری ترین و جذاب ترین شکل تبلیغ کنند. مردم دوست دارند از محتوا الهام بگیرند و شما می توانید کاتالوگ های تجارت الکترونیک خود را با عکس ها، فیلم ها، تصاویر پاپ آپ و سایر عناصر تعاملی با کیفیت بالا غنی کنید. بنابراین، خریداران درک عمیقی از محصول شما خواهند داشت و به احتمال زیاد به سمت خرید حرکت خواهند کرد.

 

  1. افزایش فروش.

با کاتالوگ های دیجیتال می توانید فرآیند خرید را راحت و آسان کنید. به عنوان مثال، اقلام موجود در کاتالوگ خود را به محصولات نمایش داده شده در سایت خود پیوند دهید. به این ترتیب، خریداران فقط روی کالای مورد علاقه خود کلیک کرده و بلافاصله به سایت شما می روند تا آن را خریداری کنند. با ساده کردن فرآیند سفارش، بازدیدکنندگان را تشویق به خرید و تبدیل آنها به مشتریان وفادار خود خواهید کرد. بنابراین معرفی کاتالوگ محصولات در تجارت الکترونیک شما می تواند باعث افزایش سفارشات و فروش شود.

 

  1. کاتالوگ های خود را ساختار دهید.

یک کاتالوگ تجارت الکترونیک واضح و دقیق به شما کمک می کند در صنعت خود پیشرو باشید و بین شما و خریداران خود اعتماد ایجاد کنید. با یک کاتالوگ دیجیتالی به خوبی سازماندهی شده، خریداران اطلاعات مورد نظر خود را در عرض چند ثانیه پیدا خواهند کرد. اگر یک کاتالوگ بزرگ با بخش های مختلف و محصولات زیاد دارید، باید فهرستی از مطالب ایجاد کنید و جستجوی متن را فعال کنید، بنابراین خریداران شما برای جستجو در کاتالوگ مشکلی نخواهند داشت. حتما این کار را با در نظر گرفتن مشتریان خود انجام دهید تا تجربه کاربری بهتری را برای آنها فراهم کنید.

 

  1. تجربه خرید خریداران را بهبود بخشید.

فرمت دیجیتالی برای کاتالوگ ها فرصتی عالی برای جذب خریداران شما و افزایش احتمال خرید آنها است. در حالی که فرمت های مختلفی برای ارائه محصولات یا خدمات شما در یک کاتالوگ دیجیتال وجود دارد، یکی از محبوب ترین آنها فرمت فلیپ بوک است. به نظر می رسد یک نسخه چاپی است و یک تجربه خواندن واقعی را در وب ارائه می دهد. با استفاده از این فرمت، می توانید کاتالوگ های تجارت الکترونیک خود را با تصاویر پاپ آپ، ویدیوها و سایر محتوای تعاملی که به خریداران شما اطلاعات جامع و دقیقی در مورد محصول شما می دهد، ارتقا دهید.

 

بسته شدن

کاتالوگ های دیجیتال در تجارت الکترونیک می توانند به یک نقطه تماس مهم در سفر مشتری تبدیل شوند. مطمئن شوید که یک تجربه عالی برای خریداران خود ایجاد می کنید، زیرا یک کاتالوگ با ساختار و مشتری مداری ابزاری است که بهترین ها را در محصولات شما برجسته می کند و به خریداران کمک می کند تا انتخاب خود را سریعتر انجام دهند.

 

در طراحی کاتالوگ دیجیتال باید نکات زیر را مد نظر قرار داد:

– رعایت اصول طراحی گرافیک و ترکیب‌بندی مناسب عناصر در صفحه

– انتخاب فونت مناسب و خوانا برای متون

– تناسب اندازه فونت‌ها با سایز صفحه نمایش

– حفظ سادگی و خلوص در طراحی صفحات

– استفاده مناسب از فضای خالی و سفید

– کاهش حجم فایل برای بارگذاری سریعتر

– استفاده از عکس‌های با کیفیت و فرمت مناسب

– بهینه‌سازی کاتالوگ برای موتورهای جستجو

– قابلیت مشاهده درست در تمام دستگاه‌ها و مرورگرها

– طراحی رابط کاربری ساده و قابل استفاده

– گنجاندن تعامل، انیمیشن و جنبه‌های خلاقانه

– در نظر گرفتن امکان تبدیل به نسخه چاپی

کاتالوگ-دیجیتال-تبریز

کاتالوگ-دیجیتال-تبریز

مجموعه تبریز چاپ با بش از ۱۵ سال سابقه در حوزه چاپ و با بهره گیری از یک طراحان حرفه ای ، یک چاپخانه آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده است .

رضایتمندی مشتریان ، ضمانت کمترین قیمت چاپ ، ارسال به موقع کالا و چاپ با کیفیت محصولات، از اولویت های مهم مجموعه تبریز چاپ است .

تبریز چاپ به عنوان یک مجموعه چاپی است که محصولات خود را با ضمانت کمترین قیمت ارائه می کند ، از این رو مشتریان عزیز می توانند با خیال آسوده از نظر قیمتی محصولات خود را ثبت سفارش کنند .

هدف ما در مجموعه تبریز چاپ ، ارائه یک محصول چاپی با کیفیت ، با ضمانت قیمت است و همین امر سبب شده است تا بتوانیم با افتخار ، رضایتمندی شما مشتریان عزیز را در مجموعه تبریز چاپ بدست آوریم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *